پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۴

به میزبانی فرمانداری هلیلان؛

جلسه‌ انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان هلیلان برگزار شد

هلیلان

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان هلیلان با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام و اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان هلیلان با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام؛ کوروش عیوضی، فرماندار هلیلان؛ بخشداران، مدیران ادارت شهرستان هلیلان و اعضای حقیقی و حقوقی تشکیل شد.

جلسه‌ انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان هلیلان برگزار شد

کوروش عیوضی، فرماندار هلیلان در این جلسه بیان کرد: خانواده ها نقش مهمی در افزایش سرانه مطالعه دارند و باید از همان دوران کودکی فرزندان خود را با مطالعه و کتابخوانی مأنوس کنند. باید زیرساخت‌های لازم برای افزایش سرانه مطالعه کتاب و کتابخوانی را فراهم کنیم. برای افزایش انگیزه مردم به‌ مطالعه، باید بروز بود و با ارائه نسخه های صوتی و برخط منابع به نوجوانان و جوانان زمینه را برای خواندن کتاب فراهم کنیم.

عیوضی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علاوه بر خانه که خانواده ها باید فرهنگ مطالعه را تقویت کنند، باید کتابخانه‌هایی در محیط‌های اداری و مکان‌های پر رفت و آمد ایجاد شود تا مراجعه کنندگان از فرصت‌ها استفاده کرده و حتی برای لحظه های اندک به مطالعه بپردازند.

فرماندار شهرستان هلیلان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروزه ما به خوبی می‌بینیم کشورهای توسعه یافته سرانه مطالعه بالایی دارند و بر محور آموزش از پایه برنامه‌ریزی انجام داده اند. ما هم باید در سیر حرکتی خود در مسیر توسعه، آموزش و پرورش را در اولویت قرار دهیم.

جلسه‌ انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان هلیلان برگزار شد

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در این جلسه ضمن تبریک ایام فرخنده و مبارک دهه کرامت با اشاره به سیزدهمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی گفت: لازمه دوستی و محبت اهل‌بیت(ع) شناخت آن‌ها است که ثمره‌اش معرفت و ولایت‌پذیری است و کسب آن نیازمند منابع معتبر است. جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی مناسب برای همه مشتاقان کتابخوانی و مکتب اهل‌بیت(ع) برای کسب معرفت فراهم آورده است.

حیدری در خصوص پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها از درآمد شهرداری ها گفت: با پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی توسط شهرداری ها به توسعه خدمات رسانی و تجهیز کتابخانه ها کمک می شود.

حیدری ضمن تکریم مقام کتابدار، نقش کتاب و کتابخوانی را در رشد و سعادت جامعه و رفع برخی از آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم و مؤثر عنوان کرد و گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری دیگر دستگاه‌ها می تواند نقش بسزایی در القای امید و بالابردن دانش مردم شهرستان هلیلان داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در ادامه تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین نقاط تمرکز کتابخانه‌های عمومی، گروه سنی کودک و نوجوان است که در حال برنامه ریزی و تأمین منابع هر چه بیشتر برای آنها هستیم.

شایان ذکر است، محدالدین غیاثی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان هلیلان با اشاره به روند صعودی شاخص های کتابخانه ای، گزارشی از شاخص های عضو، امانت و دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی کتابخوانی رضوی ارائه کرد.

در ادامه سایر اعضای نیز به بیان پیشنهادها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 9 =